fredag 28 november 2014

Sorgligt

Happy Thanksgiving!

Jag har egentligen så sjukt mycket på mitt lilla hjärta som jag önskar att jag vågade skriva här. Mestadels använder jag bloggen bara för att skriva långa inlägg om sånt som är jobbigt, bara för att sen radera allt, finns så himla mycket som inte blir publicerat här på bloggen haha. Jag har så himla mycket ångest just nu angående så många saker att jag tror att jag snart exploderar. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra och försöker att bara ignorera det så mycket som möjligt. Jag vill inte ha en deprimerande blogg men jag tänkte bara säga det ifall ni undrar varför jag helt enkelt inte kommer orka/har orkat blogga lika mycket. Orkar ärligt inte låtsas vara glad, även om jag är bakom en datorskärm på andra sidan Atlanten.

Idag var det i alla fall Thanksgiving, vilket var kul. Det är en utav mina favorithögtider så jag ser alltid fram emot det. Råkade dock kolla på fel paradsändning imorse vilket var hilarious, men som tur var så visade de den igen vid två så jag fick kolla på det då. Hjälpte till i köket lite då och då när jag behövdes också. Vi hade snö idag och vädret här är verkligen riktigt förvirrande just nu, ena dagen är det minusgrader och snö och nästa dag är det typ 13 grader ute och varmt igen. Hur som helst så åt jag i alla fall en god middag tillsammans med min moster och uncle och vi hade en trevlig Thanksgiving tillsammans.

Imorgon så är det då denna Black Friday som alla hetsar om. Jag kunde inte bry mig mindre, jag tycker det är så otroligt sorgligt. Det räcker inte ens med att det är imorgon utan nu öppnar affärerna typ klockan fem idag istället, det blir bara mer och mer extremt för varje år som går och jag tycker det är sorgligt att det ska behöva gå så långt att folk inte ens kan njuta av en familjedag tillsammans för att folk ska springa ut till affärerna på eftermiddagen. Dock så ska jag faktiskt åka till några affärer med min moster imorgon för vi ska ge tillbaka lite saker vi köpt. Hoppas bara inte att det är helt mega kaos.

På lördag har jag inga planer mer än att jag ska skypea med mamma och på söndag så ska jag förhoppningsvis åka in till stan igen om vädret är okej. Min plan är att gå på en svensk adventsgudstjänst vid 11 och sen vid 14-16 så ska de tydligen ha en ungdomsgrupp som träffas, så jag har tänkt att gå på det om de har det denna veckan (det finns svenska kyrkan i manhattan). Känner verkligen att jag behöver något sånt just nu i detta kaos och det skulle vara så himla skönt att få lite kompisar som bor här i NY.

Så nu har ni en liten uppdatering, vet inte när jag skriver igen, får se när jag blir på lite bättre humör igen! Har i alla fall varit här i New York en vecka nu och om det är något jag är extra tacksam för idag så är det det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv