onsdag 12 november 2014

Byter kust!

Godmorgon från Kalifornien!

I måndags så var jag och Lärke på Zumban vid vårat gym. Det var dock ingen höjdare då vi inte tyckte om musiken samt hon som höll i det den gången. Efter det så tog vi en biltur på drygt 30 minuter till utkanten av Sacramento för att hitta en balettaffär. Hon läser en balettkurs på universitetet så hon behövde lite kläder! Efter det så tog vi en lunch på Subway ute i solen innan vi åkte hem igen. Igår så var det Veterans Day här så hela min familj var ledig så då blev även jag ledig. Jag gjorde inte så mycket men jag skypeade med Fannie vilket var sjukt kul. Har inte skypeat med henne sen jag kom hit så det var skönt att äntligen prata med henne, vi bestämde även att vi ska skypea oftare vilket jag tycker är en väldigt bra idé! Saknar henne massor!

Jag har även bestämt att jag kommer åka härifrån när jag åker till New York den 22e December. Detta beslut tog jag pga flera saker som jag inte vill ta upp här, men mest är det för att jag inte trivs med detta jobb helt enkelt. Då är det inte schysst för mig eller min värdfamilj att jag är kvar. Jag är väldigt glad att jag tog detta beslut för även om jag har haft vissa bra dagar här så har jag inte varit speciellt glad här. Jag kommer alltså att flytta till New York City, sen vet jag verkligen inte vad jag hittar på. Vet inte om jag stannar där och kanske försöker hitta något jobb eller så reser jag runt lite.

Förstår att detta kanske kommer som en "chock" för vissa utav er men jag har försökt hålla bloggen så positiv som möjligt och har därför inte velat skriva ut om saker. Min enda request är att ni inte tycker synd om mig och skriver typ "åh vad synd att det inte funkade"-typ. Jag orkar ärligt inte med sånt då jag är glad över valen jag gjort, både att komma hit samt att åka härifrån. Ber er även att respektera att jag inte tänker diskutera min situation här öppet på sociala medier. Om ni undrar något så kan ni skriva till mig privat. Är verkligen så himla glad att jag hittade Lärke här, har alltid kunnat prata med henne och hon har gett mig bra råd och hjälpt mig massor, så om du läser detta, TACK än en gång! Vet verkligen inte vad jag hade gjort utan henne här <3

Hoppas i alla fall att tiden fram tills jag åker kommer vara okej, känns lite jobbigt att vara kvar i över en månad men jag ska försöka göra det bästa av situationen! Vill verkligen komma till San Fransisco innan jag åker och vill spendera så mycket tid som möjligt med Lärke innan jag åker. Vill även passa på att gymma, så det är planen för idag!

Hoppas ni alla har det bra!

Har jag nämnt att jag älskar denna människan? Bild från en av sommarens by far (om inte det var) roligaste och bästa kvällar!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv