söndag 2 november 2014

Halloween!! + Skype

Igår så var det då dags för Halloween i detta land. Under förmiddagen så var jag ute och körde lite igen. Sen så hämtade jag, mamman och mellandottern den yngsta från skolan (de hade halvdagar). Asså jag kunde seriöst inte hålla mig för skratt när jag såg en liten unge komma springandes med en skumgummi-eldflamma runt huvudet eller en unge som var utklädd till en tacos, så himla roliga. Vi åkte sen vidare till Burger hut för en trevlig lunch. Jag lärde mig att dricka läsk som mellandottern = ta en mugg och bara ta en massa random läsker och blanda dom. Hon var dock lite mer avancerad och jag played it safe och höll mig till Sprite, Fanta och Lemonade, helt okej kombo haha! Efter det drog vi en snabbis till matäffaren innan vi åkte hem igen.

Vi dekorerade sen hela utsidan med en massa spindelnät i regnet. Igår var första gången det faktiskt regnade ordentligt och det höll i sig hela eftermiddagen och kvällen, ganska typiskt. Hur som helst så såg det fabulous ut! Sen så hjälpte jag till lite när de carve sina pumpkins. Vid runt sju så drog jag, mamman, den yngsta och den äldsta ut och trick or treat i mörkret. Det var verkligen jättekul! Ett hus hade till och med gjort en "haunted house" i deras garage som man var tvungen att gå genom för att få godis, såklart var jag den enda som blev rädd, lättskrämd som jag är haha. Vi fick tillslut jättemycket godis och efter 1,5 timme gick vi hem. Avslutade kvällen med att kolla på The Nightmare Before Christmas (okey det var min första gång och huuur skum är den inte?) innan jag slocknade vid halv tio redan, var sååå trött!

Idag har jag haft den mest oproduktiva dagen någonsin haha. Drog mig i sängen hela morgonen, käkade frukost och sen så skypeade jag med Marcus i sex timmar. Vi är lite störda sådär, pratar/skypear alltid så sjukt lång tid med den människan, min "adopterade" storebror! Var i alla fall väldigt trevligt, har varit extremt nere de senaste dagarna så det var skönt att prata med någon som alltid kan få en att skratta no matter what. :)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv