torsdag 13 november 2014

Chocken när det faktiskt regnar

Hejsan!

Idag är det en riktig "November-dag" här faktiskt. Idag har det regnat ute för typ andra gången sen jag kom hit haha, jag klagar inte! Tycker det är ganska mysigt med dessa dagar, speciellt eftersom de bara är då och då! Då är det faktiskt okej liksom. Man blir nästan chockad när man ser att det regnar här.

Annars så har jag bara kollat på serier och kollat flygbiljetter. Jag håller på att försöka planera vad jag ska göra med min tid här i Staterna. Jag har ju ingen biljett hem och är medborgare så jag kan göra lite vad jag vill helt enkelt haha. Har börjat tänka lite på vilka möjligheter jag har i och med att jag faktiskt har en biljett tillbaka hit till California som jag såklart skulle kunna använda, även om jag inte ska tillbaka just hit. Håller på att prata med lite folk och har lite planer, får se om det blir något med det! :) Är ganska billigt med flyg inom USA (tycker jag, alla andra som bor här verkar inte tycka det) så möjligheterna är ganska många. Samtidigt så kommer jag ju inte ha något jobb, så det gäller att planera lite!

Jag försökte även fixa min mobil igår i typ en timme online tills hon jag chattade med på AT&T kom på att jag borde göra det i affären så jag slipper betala för SIM-kortet. Så ja, ska nog ta en sväng till det stället snart samtidigt som jag drar till gymmet. Mitt svenska abonnemang slutar imorgon så det är väl bäst att jag fixar det. Drar alltid till gymmet för sent dock för jag är verkligen ingen morgonperson, så det slutar alltid med att jag inte har käkat på typ 6 timmar och har noll energi när jag väl kommer dit. Måste ändra på det, note to self. Tufft liv.

Nej men nu får jag väl dra mig ut i detta dystra väder och ta tag i mitt liv!

Btw så är det min namnsdag imorgon. Tydligen finns inte namnsdagar här, vilket jag blev sjukt chockad över för jag trodde verkligen att de hade det i USA. Hur som helst, 14 November, Emil och Emilia, yässs. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv