söndag 16 november 2014

Shortsväder och vinterskor

Hejsan! Igår så hade jag en bra dag faktiskt. Det är alltid så kul att spendera tid med Lärke och Jasmine så dagarna jag får vara med dom blir alltid lite bättre än de andra dagarna haha (så jäkla typiskt bara att Jasmine åker hem på onsdag). Anyways så fick jag först skjutsa den yngsta till skolan för hon mådde inte bra och ville inte till skolan på morgonen, men efter lite pepp från föräldrarna över telefon så kom hon tillslut iväg ändå. Direkt jag kom tillbaka så blev jag hämtad av Lärke och vi åkte till samma lilla shoppingställe vi var till häromdagen. Vi träffade Jasmine vid Starbucks och efter en liten fika där så gick vi vidare till Victoria Secret. Gick sen vidare till Charlotte Russe där jag letade efter skor eftersom jag måste ha varmare skor för när jag åker till östkusten. Efter Jasmine åkt så åkte jag och Lärke till Target istället där vi måste ha varit riktigt länge nu när jag tänker tillbaka. Jag provade nog på skor och stod och velade fram och tillbaka i säkert 40 minuter minst + att vi provade på kläder och kollade på andra saker. Man skulle säkert kunna spendera en hel dag i det där stället, de har ju allt från mat till skor till smink asså verkligen allt (de har tom en Starbucks inne i affären).

Hur som helst så slutade det iaf med att jag köpte en jättefin blus som passar mig jättebra samt även ugg-liknande skor. Har velat ha riktiga ugg-skor men jag orkade inte riktigt bry mig. Jag är inte så galen i märken utan kan lika gärna ta en billigare version om jag hittar saker jag gillar och dessa var på rea också så det slutade med att jag bara gav typ 200 kr för dom eller något. Får hoppas att de hjälper mot vinterkylan för sköna är de i alla fall! :) Kändes lite dumt att köpa vinterskor när man fortfarande kan gå runt i shorts här haha!

Idag har jag varit hemma för jag jobbar den här helgen. Det har dock varit en riktigt lugn dag här hemma vilket har varit skönt för jag har inte haft mycket energi alls. Har haft tid att läsa min bok och kolla lite flygresor. Åkte även en snabbis till affären förut med mellandottern och vi lagade sen pizza tillsammans.

Om det är något jag saknar riktigt mycket så är det faktiskt helgerna i Sverige. Saknar att kunna festa och vara ute med vänner eller bara kunna spendera tid med sina kompisar hemma eller åka hem till dom. Saknar helt enkelt vanliga helger och helgsaktiviteter, samt mina kompisar såklart!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv