tisdag 14 oktober 2014

10 saker jag vill göra i USA

Okej, så att packa är inte sådär superkul och det brukar sluta med att jag gör en massa annat, som att blogga tex. Jag tyckte det skulle vara lite intressant för er alla att få veta lite saker som jag vill göra nu när jag åker över till USA den här gången. Jag åker till en för mig okänd del av USA då jag "bara" varit i östra och södra delarna. Jag har dock alltid velat åka till Kalifornien och fast de flesta brukar vilja åka till LA osv så har jag alltid drömt att få åka till just San Fransisco. Att jag nu kommer bo två timmar därifrån är liksom helt sinnessjukt egentligen, jag har haft väldigt tur egentligen som hittade den här familjen! När jag först såg dem så brydde jag mig inte ens om att kontakta dom då de krävde att man hade körkort och allt verkade bara för "perfekt" för mig liksom...det var FÖR bra haha. Sen så hörde dom av sig till mig istället och då kunde jag bara inte ignorera dom. Jag kunde inte sabba en sån chans pga körkort, så det var bara att sätta igång. Ibland är det bra att vara envis!

Hur som helst, här har ni tio saker som jag vet att jag kommer göra eller som jag vill göra! Sen får vi se vad som blir av och inte:

  • Obviously så ska jag till the golden gate bridge och ta fancy bilder
  • Jag vill till the redwood forrest, ni vet där de gigantiska träden finns som man kan köra genom med bil osv, huuuur fränt?!
  • Jag vill se huset som är med i "Full House" som är i San Fransisco. Att se Alcatraz vore också lite badass. Känner inte att jag måste åka ut dit, men att se det iaf vore kul!
  • Jag vill passa på att flyga till Alaska, vi känner några där!
  • Jag vill verkligen ut och Trick or Treat med mina ungar nu till Halloween. Har aldrig varit i USA över Halloween (har bara varit där runt påsk och för fjärde juli två ggr typ) och här i Värmskog kan man ju inte riktigt göra det så jag vill verkligen passa på nu. 
  • Detta är ju ganska självklart men jag har alltid velat fira Thanksgiving i USA! Det är min favorithögtid (efter jul) så jag är jättetaggad för det! :)
  • Jag måste åka till Tennessee innan jag åker hem. Sommaren 2012 var den bästa jag upplevt och jag träffade de bästa människorna någonsin. De kommer alltid vara min "extra-familj", så dit måste jag!
  • Obviously så vill jag träffa släkten och alla vänner i NY och NJ!
  • Något som jag vill prioritera är att komma igång med träningen igen, jag kommer få ett gymkort av min familj så det är verkligen något jag kommer satsa på! Ser verkligen fram emot det!
  • Detta är ju hur obvious som helst att jag kommer få göra, men att prova på att köra bil i USA kommer vara en upplevelse. Det där med att högerregeln inte finns och att man får göra en högersväng mot rött ljus i vissa stater (är 95% säker på att det så det är i Cali också) gör det hela lite mer intressant, för att inte glömma att det blir automat där borta!
Nu ska jag fortsätta packa! Ikväll ska jag spendera tid med mina föräldrar då jag har haft så fullt upp med en massa annat att jag knappt ägnat dom någon tid. Imorgon ska jag på hockey och på torsdag så ska jag ut och äta och på fredag åker jag, så jag har inte värst mycket fritid kvar att dedikera till mina stackars föräldrar! 

Börjar bli så fett taggad, ni anar inte!!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv