torsdag 9 oktober 2014

Vodka och pepparkakor

Tjenare, tänker bara put it out there att bloggen mer och mer kommer handla om min lilla resa för att sen handla om mitt liv i California (obviously). Jag har haft flera som har frågat mig och sagt att jag måste börja blogga igen nu när jag flyttar (kul kul), so yeah, here I am, take it or leave it (you better believe it)

Både igår och idag var jag till tandläkaren så nu är jag redo att åka till landet med ingen gratis tandvård. Igår åkte jag ner till Grums också och jag körde själv för första gången, så jäkla skönt var det! Imorse åkte jag till tandställnings-tandis i Karlstad där de tog bort tandställningen i underkäken och så satte de en ståltråd bakom fyra tänder. Jag har fortfarande världens glugg som ska fixas när jag kommer hem (jag ska få freakin faketänder, vill ha en i guld, det vore asså), men det har ju knappt hänt något angående den på typ två år så det lär säkert dröja 10 år till :))) I alla fall så var det ganska onödigt att ha tandställningen när jag är tvärs över havet då den ändå bara "är där" just nu, ifall något skulle krångla.

Sen så åkte vi och hämtade ut mitt körkort på vägen hem, its so fab! Jag blev faktiskt riktigt nöjd! Annars så har jag försökt organisera mitt liv. Jag har satt på en tvätt då typ 2/3 av mina kläder måste tvättas vilket gör det lite svårare att börja packa, sen har jag mailat pilotskolan samt skrivit till min Au Pair morsa och en annan jag känner i USA. Efter det skrev jag den välbehövliga packlistan då jag verkligen inte visste vart jag skulle börja. Inte så lätt att packa för 7,5 månader har jag kommit fram till. Dock är det skönt att jag åker till ett varmt ställe så jag inte behöver dra med mig en massa tjocka vinterkläder. Asså glädjen över att slippa den svenska vintern är enorm ska ni bara veta.

Annars så är det mest packning som gäller imorgon. Får jag svar från min Au Pair morsa så bokar jag nog min hembiljett från New York imorgon också. Sen så ska jag till en kompis på kvällen och så blir det Boda Borg och sen fest med jobbet på lördag! Söndag ska jag nog till min bästis och baka pepparkakor (något jag måste ha innan jag åker känner jag). Det är planen för min helg just nu i alla fall! Lite komiskt hur jag igår skrev, quote, "(...)jag brukar inte vara den som har fullbokade helger heller precis(...)", lol. 

Är ändå sista helgen i Sverige på ett bra tag, måste få i mig både vodka och pepparkakor innan jag åker!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv