fredag 24 oktober 2014

Dagens äventyr

I början skulle jag säga att dagarna gick ganska långsamt men jisses vad hände?! Nu hänger jag knappt med om dagarna och jag började tom gå upp vid 6.30! Imorgon är det redan en vecka sen jag kom hit, det känns helt galet! Konstigt det där med tid...

Idag var jag med på morgonen igen, sen gick jag upp till min säng igen och satt och kollade på Arrow i några timmar med en kopp kaffe (lets face it jag kmr aldrig vara en morgonmänniska). Den äldsta fick mig att börja kolla på det och nu är jag obsessed! Fick sen skjuts till gymmet när mamman skulle till jobbet. Gymmade i kanske 45 minuter och skulle sen gå hem - dagens äventyr i alla fall! Det var verkligen så fruktansvärt jobbigt haha, det var uppförsbacke nästan hela vägen och då menar jag inte små backar utan skidbackelutning är det. Sen råkade jag gå fel också så jag var lite lost i typ 5 minuter innan jag kände igen mig (husen jag fick se på vägen var dock värt den extra rundan - såå fina!)! Kom hem och var helt utmattad och utsvulten haha! ;)

Annars så har jag gått bet på att försöka hitta bra flygbiljetter för jul. Jag ska åka till NY två veckor över jul och nyår, till min släkt och diverse familjevänner! Ska bli superkul, men att försöka hitta bra biljetter som passar med både tider och flygplatser till ett okej pris verkar helt omöjligt. The hunt continues...

Lagade även middag idag igen. Asså att laga mat i ett helt nytt kök där man inte vet vart någonting är är banne mig inte det lättaste. Sen blir jag även paranoid över att det kommer vara jätteäckligt och får nästan lite ångest haha. Imorgon ska vi i alla fall käka pizza vilket tydligen är fredagstradition! En liten rolig grej som hände igår var att jag råkade ta fel på tiden så när jag hade lagat klart all mat så var det tydligen en timme tills de skulle komma hem haha, asså ångesten man får direkt när något går fel i nya situationer är ju patetisk!

Imorgon vet jag inte vad jag ska göra mer än att träna och äta pizza och dricka kaffe, vilket låter som en väldigt bra dag enligt mig. På lördag hittar vi säkert på något roligt och sen på söndag så ska jag på en Au Pair-träff där vi ska käka mat och carve pumpkins! Längtar jättemycket till det för det ska bli så kul att träffa lite nya vänner som även är i samma situation! :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv