måndag 27 oktober 2014

Söndagsutflykt!

Dags för en ny vecka här i Kalifornien! Helgen flög verkligen förbi och den var riktigt bra. Igår åkte jag iväg på en Pumpkin Carving Party med tre andra Au Pairs från mitt område. Det var ordnat av en organisation "Au Pair Care" men de låter alla Au Pairs i området komma. Jag blev verkligen chockad över hur många som var där, vi var säkert drygt 25 Au Pairs allt som allt. De flesta var från Tyskland, Österrike och olika länder i Sydamerika, sen var det även en annan svensk där från Örebro, vilket var sjukt kul! Var kul att prata med en massa andra, även om de inte bor så jättenära så kommer man säkert träffas någon helg! :)

Efter vi hade varit där i några timmar så åkte vi tillbaka till El Dorado Hills. Jag och min danska kompis Lärke (tyvärr vet jag inte hur jag skriver ett danskt "ä") gick till Starbucks och tog oss något att dricka (pumpkin spice frappe är ärligt det bästa någonsin). Sen bestämde vi oss för att åka och leta upp en Haunted House som skulle finnas här någonstans. Det slutade med att vi hamnade i ett bostadsområde där man var tvungen att ha en kod för att komma in (vi åkte bakom en annan bil medan grinden var öppen haha). Vi åkte vidare till Target för att få wifi och fråga folk men än en gång så hittade vi inget ställe. Vid klockan sju gav vi upp och bestämde oss för att gå och äta något innan vi åkte hem. Påväg till restaurangen så fick vi dock reda på vart det var men istället så gick vi och åt istället på ett fränt Malaysisk ställe där man först plockade maten man ville ha och så lagade de maten åt en. Riktigt gott!

Vi satt och åt och pratade en bra stund och jag kom inte hem förrän runt halv nio! Hade en riktigt rolig dag och det var så himla kul att träffa Lärke, känns som vi har känt varandra i flera år! Så himla skönt att hon bara bor typ 15 minuter bort med bil! :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv