onsdag 22 oktober 2014

Ingen brist på branta backar

Två dagar har det gått sedan jag bloggade sist och ja ni, vad har jag gjort sen dess? Medan barnen har varit i skolan så har jag varit ute och kört ganska mycket vilket jag faktiskt tycker är riktigt kul. Det är väldigt annorlunda från hemma och att köra automat är ju guds gåva till mänskligheten, speciellt här där det verkligen är så otroligt backigt. Vi har åkt och kollat runt lite så jag har börjat fått ett hum om hur det ser ut där jag har hamnat. Flera gånger har jag blivit helt mindblown av hur otroligt fint det är här. Både måndag och tisdag har mamman varit ledig så vi har kunnat spendera lite tid tillsammans och gått igenom vad jag ska göra osv.

Båda dagarna har jag även varit ute på powerwalks. Än får jag inte använda bilen själv så jag kan inte utnyttja gymmet riktigt än. Det är dock helt okej för mig för jag älskar ju verkligen att gå ut och gå, speciellt på helt nya ställen. Igår följde jag bara vägen så långt den gick och så hamnade jag på en vändplats med världens utsikt över ett berg. Idag bestämde jag mig för att bestiga det berget haha, jag visste på ett ungefär vart jag skulle för jag körde där igår  och hade sett den otroliga utsikten som fanns där, så det var bara att gå mot det hållet och börja gå uppåt.

Båda dagarna har jag även spelat volleyboll med den yngsta vilket är riktigt kul (eller okej, vi har gjort det varje dag sen jag kom). Vi kommer överens riktigt bra och pratar om allt mellan himmel och jord medans vi spelar "two-square" (våran nya version av King som funkar perfekt när man bara är två stycken haha). Vädret här kan man absolut inte klaga på, det är verkligen det optimala, perfekta vädret just nu för mig. Det är perfekt temperatur och solen lyser som bara den samtidigt som det är lite höstigt ute ändå.

Nu ska jag börja läsa en bok som den äldsta tyckte jag skulle läsa! Har en hel lista på böcker som jag bad henne skriva till mig då det finns ett bibliotek i närheten och hon verkar ha bra boksmak. Imorgon ska jag vara med på morgonen så jag ska upp vid 6.30, hörs imorgon!

Bild från PW nummer 1

Två bilder från dagens tagna riktigt högt uppe


Behövde nya inneskor så idag köpte jag dessa! Hade kanske kollat runt lite mer vanligtvis men jag ville bara ha ett par så jag kan börja gymma snart. Var ute efter Nike skor då jag älskar Nike men dessa kändes snäppet skönare än Nike skorna det stod mellan så det blev tillslut dessa. Mycket nöjd :)


Bok nummer ett av alla dessa böcker jag ska läsa är första boken i serie av fyra boken, "Uglies" heter den av Scott Westerfield





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv