tisdag 31 januari 2012

Varför bråkar folk?

Något som jag aldrig har förstått mig på är folk som bråkar. Wuut? Nu tänker ni säkert "Ah men guud Emilia, bråkar aldrig du med någon eller?!"...Ehm...nej? Faktiskt inte alls ofta!
Jag känner ibland hur jag läser en massa fb-statusar om folks bråk med alla andra, om alla "Hur kunde du göra så mot mig, tänker aldrig förlåta dig ever again". Snälla någon, vad är du? 13? Och du tänker aldrig förlåta henne? Gud vilken bra kompis DU är då, känner jag. Om du är 13 och aldrig kommer förlåta henne "ever again".
Jag har bråkat, med vissa mer än andra haha, men aldrig så att jag gett upp på en kompis som jag verkligen tycker om. Varför skulle man någonsin ge upp en kompis som man verkligen bryr sig om? Har man egentligen varit så bra kompisar då från början? Det skulle iaf aldrig jag göra.
Visst man kan vara sur...riktigt, riktigt sur på s.k "kompisar", t.o.m hata dom ibland. Men för mig har det alltid varit viktigare att tillslut sluta kämpa och sluta bråka med kompisen och istället prata om det, för att kunna fortsätta vara kompisar.
Nu förstår jag att inte alla funkar så, men ibland tror jag egentligen att folk måste tänka efter. Är det verkligen bara hon/han som är en idiot mot mig...ELLER kan jag faktiskt också ha varit ganska idiotisk.
Som min morsa alltid sa när jag och mina systrar bråkade och skyllde på varandra "It takes two to start a fight"...true, deep stuff girls and boys!
Sköt om er <3

PS. Glöm inte bort att byta månad på busskortet...adios!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv