måndag 20 maj 2013

Måndags motivation

Måndag och än en gång sitter jag här i Karlstad. Känns som jag nyss satt här och skrev att det var måndag, veckorna går så sjukt snabbt!

Anyways så började jag dagen med tyska muntliga nationella. Det gick jättekasst. Eller jag kände att jag skulle kunna ha pratat bättre än vad jag gjorde. Men nu är det över. Jag har gjort alla nationella proven i tyska så nu kan jag chilla. Vi har i alla fall en till lektion där vi ska få veta vårat betyg och så. Ska bli intressant att se vad jag får. Förra gången vi pratade låg jag på ett C, vilket är ganska otroligt med tanke på att jag har inte hade gjort en enda läxa som vi hade fått och hade skolkat på flera av lektionerna. Nu vill jag dock inte framstå som en dålig förebild - go to school kids! Saken var att jag bara behövde få ett E för att få mitt halva meritpoäng så jag fokuserade på mina viktiga ämnen eftersom jag har ganska lätt för tyska och visste att jag skulle få minst E på nationella ändå...

Men ja, moving on. Satt sen och läste ur en bok för svenskan i 3 h. Käkade lunch och hade sen de sista 3 lektionerna. Kom hem runt 6, lagade mat och gjorde lite svenska. Drog mig iväg till gymmet sen och tränade i drygt 50 min tror jag. Blev dock ganska sent så även om jag hade velat träna mer så drog jag mig hemåt, drack proteinshake, duschade och nu sitter jag här och käkar kvällsmat

Min kompis Ebba hade även slängt ihop ett collage som hon skickade till mig förut. Har så svårt att se mina egna resultat ibland men som tur är så har jag vänner och familj som ger mig komplimanger och support hela tiden! Betyder sjukt mycket, så tack för det alla ni :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv