tisdag 28 maj 2013

Uppdatering

Hejhej, längesen jag bloggade banne mig! Har haft fullt upp kan jag lova er!

I fredags när jag hade kommit hem till Värmskog så packade jag och åkte nästan direkt till Sandvikengården i Edane. Övade in olika sketcher och låtar med alla tonåringar och ledare inför nästa dag då alla deltagare skulle komma.

På lördag så kom alla andra och efter en snabb liten inledning så drog jag och Fannie ut och satte oss i skogen för att ha en kontroll på en promenad som alla skulle gå. Alla var dock så sega på att gå så vi satt där ute i drygt 2 h bland alla mygg. Usch...Gick sen tillbaka, spelade volleyboll, åt mat, sjöng, hade lägerbål och dansade ringlekar på kvällen (tradition för Tillsammanslägret). Stannade uppe och spelade kort sen med två andra och somnade strax efter tre.

På söndag så var det gudstjänst och avslutning på lägret. Spelade även en massa volleyboll och paddlade samt välte en kanot med Fannie, var så sjukt kallt! Åkte sen hem igen och lyckades sova i typ 3 h. Var helt borta sen när jag vaknade och mådde sjukt dåligt. Resten av kvällen sen så packade jag och målade naglarna. Lägret var sjukt lyckat och jag hade riktigt kul!

Igår var jag så äckligt trött. Startade dagen med tyska och fick mitt slutbetyg (fick C, looool, fattar inte...). Hade sen världens håltimme så jag släpade hem mina tunga väskor på bussarna men när jag väl kom hem så insåg jag att jag hade glömt husnyckeln hemma i Värmskog. Så det var bara att åka tillbaka till skolan igen. På kvällen sen drog jag och körde ett pass på Friskis, blev inte så super hardcore, men det fick räcka.

Idag har gått sjukt snabbt. Det är helt fabulous väder ute och jag försöker öva in min svenska presentation som jag ska hålla imorgon. Är dock inte så stressad över den längre. Engelskan gjorde jag också idag även fast jag egentligen inte behövde. Hade dock redan gjort den, så jag höll den ändå men fick inget betyg. Så nu  är det svenska presentationen, två prov och en inlämning av en Extended Essay draft kvar innan jag kan slappna av.
Om en vecka idag blir jag även av med min tandställning på överkäken, längtar! :D Har även anmält mig till ett 5-dagars scoutläger som jag har varit på enda sen jag var liten men missade det förra året eftersom jag var i U.S.A. Det är i alla fall mellan den 15-19 Juni, blir nog kul det! :)

Nu tror jag att jag har uppdaterat er och bloggen. Nu blir det fortsatt svenska övande och sen gymmet!

Några snygga bilder på oss från lägret!





Mina snygga naglar som jag gjorde i söndags. Så snygga och lätta att göra. Skulle kunna visa hur jag gjorde om någon vill veta, kommentera isf!

Dagens middag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv