måndag 23 juli 2012

Otrevligt

Tjosan!
Har varit i Örebro idag och shoppat på Mariebergs Gallerian! Så himla stort där ju med en massa bra affärer! Men sorry att jag är negativ nu, men uh vad jag stör mig på vissa saker här i Sverige. När man träffar någon så ska man HÄLSA, och whats up med ingen "ursäkta", "tack", "varsågod"?
Det låter patetiskt, men uh vad otrevliga alla är här!
Dock är det lite väl överdrivet i U.S.A, vareeeenda människa du möter i affären "Hi, how are you doing?". Tillslut blir det en slags rutin med absolut inga känslor involverade. "Hi how are you doing?" "Fine thanks, how are you?" "Good!". Asså, varje dag, hela tiden, morgon till kväll.
Men damn, det är så mycket bättre än att vara så otrevlig som man är här. Man kanske får ett "Hej!". Kanske.

Nä jag vet inte asså. Jag tror jag kanske fortfarande försöker leva i min U.S.A bubbla. Vill inte riktigt släppa taget om den och bli kall och otrevlig än...och förlåt om jag låter så hård mot svenskarna just nu. Men det är sanningen, i wont lie! Men det är nordiskt tror jag, den där mentala inställningen "att göra sitt och inte störa någon annan"-tänket. Vilket är helt okej! Det är bara ovant nu när jag varit borta en månad haha! Så ni får ha lite tålamod när det kommer till mina klagomål, hoppas ingen tar illa upp!

Och förresten...höst kläder? Redan? Det är Juli, jag har inte ens fyllt år än! Vad händer?! Blir ju stressad haha!

Nu blire strax en powerwalk (jag får all energi på kvällen) oc sen blir det sängen för imorgon blir det äventyr med bästa Anna! Ska åka till Arvika för att sen ta tåget till Karlstad, sen blir det att sova över i Arvika! Ha det! ;*


asså dom här ääär ju bara för bäst...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv