söndag 29 juli 2012

Trist liv och galaxy naglar

Tjosan! Sorry for no bloggning igår, mitt liv sög igår men efter att ha tagit ett rejält snack med syrran till 3 på morgonen kände jag mig mycket bättre igen så nu tar vi nya tag! :)
Idag jobbade jag ju, det kom 2 personer idag, det minsta ever! Låg ute och solade de första 1½ h haha, fett gött att få betalt för att ligga ute i solen och sjunga med till radion! ;)
Kom hem och gjorde nya naglar. Såg en bild på Galaxy naglar och ville prova. Ehm, lättaste jag ever gjort tror jag och snyggt som fan blev det! Den här gången körde jag bara på två lila färger, går ju att göra med flera andra färger! 
Ska försöka förklara step by step för det var så lätt så alla kan lätt göra detta! :)

1. Måla naglarna svarta
2. Dutta på en mörkare nyans av färgen du vill ha (i mitt fall en mörklila) med en svamp, ta inte för mycket färg och gör inte över hela nageln utan typ en rand i mitten
3. Dutta en ljusare nyans "i" den mörka, du ska inte täcka allt det andra utan den mörka och det svarta ska fortfarande synas! Det ska bara vara ljusare i mitten av randen typ och lite på sidorna om du vill! Båda mina färger var faktiskt glittriga också.
4. Om du vill: gör små silver (elr vita) prickar på det svarta på sidorna. På mina gjorde jag silvriga med en Art Liner.
5. Ha på en genomskinligt, glitter nagellack. Helst en som har stora och små glitter pluppar i. Jag använde OPIs "Pirouette My Whistle"
6. Ha på ett topplack

FINITO! :D Good luck! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv