måndag 22 april 2013

Forskningsdag i Norrköping

Idag har jag som sagt spenderat hela dagen i Norrköping. Började med att jag försov mig och sen vaknade med fetaste träningsvärken. Drog mig in till stan och mötte upp dom andra tre på tågstationen. Vi tog första tåget till Katrineholm och sen bytte vi och åkte vidare till Norrköping. När vi kom fram dit så gick vi till Visualiserings Centret i universitetet.

Jag och Ebba drog sen och åt tills det var dags för oss att gå tillbaka till Universitetet. Medans det var Ebbas tur så gick jag till våningen under där de hade en massa coola utställningar typ. Allt var uppbygt på ett sätt så man använde touch-screen och rörelse sensors för att röra och lära sig om olika saker. Det var hyffsat hightech asså, riktigt coolt enligt mig!

Efter en timme var det min tur att vara med i den lilla forskningsgrejen. Jag fick stå med 3D glasögon framför en skärm och använda mig av rörelsesensorer för att göra saker på skärmen. Jag blev filmad och skulle läsa och göra saker som handlade om nanoteknologi osv medans hon ställde mig en massa frågor om vad jag såg, gjorde och tyckte. Det var ganska coolt ändå, visste ju inte mycket om det jag pratade om, men de ville kolla ens reaktioner på själva programmet, inte vilka kunskaper man hade om nanoteknologi, så det var lugnt.

Sen drog vi oss mot tågstationen igen. Tog tåget till Katrineholm, köpte kaffe och pluggade kemi hela vägen till Karlstad sen.

Så nu sitter jag här, once again dötrött och sliten. Har käkat mat och ska nu ta en snabb dusch. Sen får jag nog tvinga mig själv till att plugga lite.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv