söndag 20 mars 2011

1/4 dels ägg och 37 g smält smör?

Yo yo yoooo!
Hoppas att det är bra med allihopa :) Själv så är jag dötrött efter ännu en heldag på kby. Mkt slit och jobb men jag tror att resultatet kommer bli helt awesome faktiskt!

Som många kanske redan vet så ska vi ha nationella prov i hemkunskap och vi ska laga mat, endast huvudrätt + förrätt elr huvudrätt + efterrätt. Så när jag hade ätit middag så tänkte jag prova att laga min efterrätt, en ananaspaj. Problemet är bara att man ska bara laga för en person så receptet var minimalt. T.ex. 1/4 dels ägg och 37 g smält smör. Lite roligt faktiskt x) Men jag tog nyss ut den från ugnen och jag hoppas att den blev bra iaf! Såg iaf bra ut! :)

Men nu orkar jag faktiskt inte skriva mer för mitt huvud väger ett ton känns det som! Ha det bra. Imorgon börjar ännu en vecka som är helt fullproppad. Bl.a med nationella prov i kemi imorgon, labb delen. Det kommer bli intressant haha x)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv