torsdag 2 februari 2012

Svenska uttal m.m

Det är FREDAG imorgon, jag slutar tidigt, jag har ingen aning om hur jag ska komma hem, tonår börjar, jag får träffa Fannie och syrran! Inga fel i det! :D....förutom att jag inte vet hur jag ska komma hem då....men det orkar jag inte tänka på just nu! Idag var det också kaos, hade ingen aning om hur jag skulle komma hem, fett jobbigt att pendla ibland asså! Till Arvika var det bra, buss in, buss hem. Idag slutade det iaf med att jag drog från engelskan typ 45 min tidigare för att kunna komma hem :A
Inte okej, men fett chill!

Åh, måste berätta om en helt underbar sak, hilarious, totally hilarious. Jag tittade på TV och råkade hamna på SVT2 jämt när en halvtimmes "dokumentär" om låten Journey – Don't Stop Believin' skulle börja, eftersom dom har sjungit den i Glee (Glee Cast – Don't Stop Believin') så var jag tvungen att kolla. 
Jag höll på att DÖ av skratt, berättarrösten var såklart en svensk kille, som så många andra svenskar kunde han inte uttala J rätt...haha. Så, "Bandet GörNi" pratade han om väldigt mycket. Jag garva så jag grina! Varje gång han sa Journey så blev det Görni...seriöst.
Samma sak med McDonalds reklamer. "Schicken", svenskar...det uttalas "Tchicken" typ. Det låter patetiskt. Vill bara varna er.
Ta INTE illa upp. Det är bara VÄLDIGT entertaining för en amerikan/svenne. Tro mig, jag garvar åt amerikaner som försöker prata svenska också. Jag uttalar också fel jätteofta. Jag kan inte uttala "Tjugo" utan att 70 000 människor ska börja garva åt mig -.-'

Random info I know.
Här får ni två Glee videor/videos/filmer/band....what the





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv