onsdag 21 augusti 2013

Sista dagen av frihet

Hej hej kära läsare! De flesta verkar ha börjat skolan redan, men vi tvåor och treor på Älvkullen börjar i alla fall imorgon, så vi har en sista dag av frihet! :)

Frihet och frihet vet jag väl kanske inte, då jag har en uppsats att skriva klar, en bok att läsa klart för engelskan (som jag totalt glömt bort att läsa i sedan jag slutade jobba) och lite annat att kolla igenom. Som tur är så är det ju inte vanliga lektioner imorgon eller på fredag så även om man har lite kvar att göra så får man lite mer tid på sig innan de vanliga lektionerna drar igång igen! :)

Jag har blandade känslor inför skolstarten faktiskt. Det känns både spännande och läskigt att det är sista året. Jag har många idéer för vad jag vill göra efter skolan, men ändå är det lite halvcreepy att man kommer vara helt klar med gymnasiet. Det ska samtidigt bli kul att träffa mina vänner igen. I mitt närmsta kompisgäng, eller vad man nu ska kalla det, så kommer de flesta av oss inte från Karlstad så under sommaren har jag bara träffat en utav dom. Så det ska bli jättekul att träffa alla igen! :)

Trean är samtidigt det tuffaste året av alla, speciellt på IB. Många viktiga uppsatser och presentationer ska hållas den här terminen (och nästa) och sen så har vi våra slutprov i alla ämnen nästa vår som är en stor del av våra betyg! Då testas man alltså på allt man har lärt sig under två år haha. Ingen press 

Nej nu ska jag banne mig skriva klart den här uppsatsen så jag har en mindre sak att tänka på när jag börjar! :D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv