söndag 26 augusti 2012

Har nu kört för första gången ever!

Jag körde bil igår. Jag var livrädd, skämtar inte, mina ben skakade som fan hahaha. Tycker om flygplan mer.
Fast även om jag var nervös så gick det faktiskt bra, jag körde iallafall, klarade av att komma in i ettan i princip alla gånger.
Jag har verkligen inget tålamod vanligtvis men när det kommer till sånna här saker så tar jag det väldigt försiktigt och lugnt, har stor "respekt" och förstår vad farligt det kan vara liksom, det är bra att vara nervös och rädd, man ska vara försiktig! Så varje gång jag flyger eller kör lyssnar jag extremt noga och ser till att jag alltid är säker på vad jag ska göra innan jag provar. Det är alltid väldigt mycket information att ta in så det gäller att vara uppmärksam innan man försöker själv!
Sen efter ett tag så blir man ju säkrare och det är då det blir roligt, det är så det är med flygningen just nu, även fast det är mycket mer komplicerat med flygning så har jag lärt mig väldigt mycket, speciellt i somras. Men det är ju omöjligt att kunna allt efter så här lite träning och jag är fortfarande nybörjare. Det är så mycket att lära sig men när man är intresserad är det ju bara kul! :)
Är fortfarande osäker och livrädd när det kommer till att köra haha! Men som sagt, har ju flugit mycket mer än jag kört än så länge. Just nu känns det som jag aldrig någonsin kommer kunna köra på en väg liksom, men det gäller att träna. Sen är det även väldigt stor skillnad på bil och flygplan. I ett flygplan så kan den andra piloten alltid ta över om jag gör någonting fel men i en bil är det jag som kontrollerar allt liksom. Det är just det som gör mig så nervös när jag kör tror jag!

Sen ska jag ju inte lura er så att ni tror att det är lätt att flyga, gud nej. Det är mycket lättare att köra bil, men just nu har jag svårt att tro det eftersom jag nyss börjat haha!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv