lördag 29 december 2012

2012

Snart är 2012 slut och jag har personligen haft ett kick ass år. Nästan överdrivet bra år för att vara jag! Så jag tänkte det skulle vara kul att bara skriva ner en massa intressanta, roliga och fräna saker som har hänt mig i år.

I Januari åkte jag och mamma till Göteborg och shoppade massor. Jag gjorde även en massa facepaints den månaden, det var mitt tidsfördriv på den tiden antar jag. Januari är alltid ganska dött enligt mig, så i år ska jag se till att ändra på det! :) 



I Februari hände inte så värst mycket heller. Gjorde inte läxorna i skolan och mådde allmänt halvdåligt när jag hade kunnat må så mycket bättre som jag gör nu! Mars var ingen speciell månad heller, ganska död period i mitt lilla liv. 

I April var jag i Holland under påsklovet med mina föräldrar, hade det riktigt roligt där! I Maj färgade jag håret blondt med turkos dipdye (oh herre!).  


När det äntligen blev Juni så stack jag till USA några dagar innan skolan slutade. Jag flög först med syrran till New Jersey och nästa dag flög jag vidare själv till en familj jag aldrig jag aldrig hade träffat i Tennessee. Det slutade med att dom blev som en extra familj för mig. Jag flög jättemycket, shoppade, träffade en massa nya människor, åkte till andra delstater och hade den grymmaste tiden ever.


I Juli flög jag tillbaka till vart syrran var i New Jersey och nästa dag åkte vi till våran släkt i New York. Stannade hos min familj där den sista veckan och hade det jättekul. Åkte in till Manhattan en dag, shoppade och umgicks med min kusin, badade i havet och var med om världens åsk-oväder. När jag kom hem så började jag jobba på LM gården här i Värmskog. 



I Augusti var jag ganska depp över att vara hemma i Sverige igen men träffade kompisar och var på Hamnsfesten i Arvika bl.a. Fyllde även 16! När skolan började igen så var det i princip dags för årets höjdpunkt, Lady Gaga konserten i Globen, Stockholm. Det är utan tvekan det bästa jag har varit med om, älskar verkligen den kvinnan! 



I början på september flyttade jag in hos en familj vi känner i Karlstad. Bodde 10 min från Friskis och började träna som en crazy person och äta nyttigare. Sen dess har tiden gått väldigt snabbt. I september var jag och hälsade på min ena syster uppe i Östersund. I oktober var jag på hockey, gick en hajk och festade. I november gjorde jag ingenting speciellt (?), tränade som vanligt och firade Thanksgiving såklart. 


Nu i december har jag varit förkyld i princip hela månaden och inte kunnat träna lika mycket som vanligt. Jag opererade mig också. Var även i Oslo med två bra vänner och såg Swedish House Mafia live. Jag har firat jul med hela min famlij och en gäst från England som är här.



Under 2012 har jag mognat något så extremt mycket. Jag har lärt mig mycket mer om vad som är bäst för mig och vad jag måste göra så att jag mår som bäst. Jag har gått ner 15 kg under några månader och ser fram emot att gå ner massa mer fram till sommaren. Jag är inte alls så deppig som jag har varit, utan är så himla mycket starkare nu som person. Jag har allt under kontroll just nu och det känns mycket bättre än det har gjort förr. Jag har fortfarande underbara vänner som jag har lärt känna ännu bättre och haft många roliga upplevelser med under ännu ett år. Jag har lärt känna nya, underbara människor och fått vänner för livet. 

2013 kommer vara mitt år. Jag har så himla mycket att uppleva och vara med om och jag ser verkligen fram emot att göra detta det bästa året i mitt liv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv