fredag 14 december 2012

Drogad och opererad

Tjenare!
Imorse åkte jag in till Karlstad sjukhus för min operation med bästa pappsen. Det första som hände var att hon kom och förklarade allt för mig och gav mig lite lugnande. Jag bara "Kommer jag bli hög?!". Sen fick jag sätta på mig en blå, cool mössa och gå in i operationssalen. Fick en massa bedövning i munnen/käken. Kanske 4/6 sprutor, kommer inte ihåg exakt. Många var det i alla fall haha. Det roligaste var att jag sen fick lyssna på musik om jag ville. Jag hade alltså min mobil och hörlurar på medans dom höll på. Det var lite jobbigt att ligga där medan dom höll på. Dom borrade väldigt mycket och det är ju alltid lite halvskumt, låter högt som fan, dånar i hela huvudet. Sen använde hon en tång som var lite painful, även fast jag var bedövad. Det trycker så. Ibland kändes det som käken skulle knäckas, för det lät som det hela tiden och eftersom jag inte kände något utan bara hörde så kunde man nästan tro det.

Vet inte hur länge dom höll på eftersom jag var lite drogad. Hon sa innan att man helt skulle tappa all uppfattning om tid och det var verkligen sant. Kändes som kanske 20 min men jag tror det var närmare 1½ h eller så haha. Tror jag slocknade några gånger även fast jag lyssnade på musik också. Kommer ihåg att de sa saker till mig några gånger och jag totalt gissade på vad som sa för jag hörde inte haha. Typ som "bit ihop Emilia...Emilia bit ihop!!". Weird memories, inga speciellt tydliga minnen i alla fall ;)

Mådde helt okej efter i alla fall. Kände mig hyffsat pigg men slocknade direkt när jag satte mig i bilen och sov som en stock hela vägen hem. När jag var hemma hade det mesta utav bedövningen redan släppt så jag slängde i mig lite yoghurt och tog värktabletter. Har ju en massa stygn där framme nu (inne i munnen då, i tandköttet) och ibland smakar det blod (mys som fan). Kan inte öppna munnen jättestort för då sträcker det obehagligt osv. Men det är typ som det var efter förra operationen, så jag är typ "van" att ha stygn där :)

Men jag mår riktigt bra faktiskt och nu är all ångest inför detta borta. Det är gjort och nu behöver jag inte tänka på detta mer utan bara njuta av julen! :)

Jag ska strax knarka några tabletter innan jag åker iväg till Tonår i Grums, vi ska julpyssla! Sen sover Fannie över hos mig och imorgon kommer Marcus hit också. Så ska vi tre kolla på film och chilla här (Fannie ska färga mitt hår). Dom är snälla och håller mig sällskap för jag skulle behöva vara ensam hemma annars haha. Tycker inte om att vara det här ute i skogarna...

Bilder från efter operation, typ 5 min efter dom var klara...var fascinerad av min blåa mössa som gjorde mig flintskallig och fick mig att känna mig som Lady Gaga i Marry The Night videon...so fab bitches.

Har haft ett roligt litet äventyr på sjukhuser idag. Alltid lika fascinerande att vara med om sånna här saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv