onsdag 7 november 2012

Störande kommentarer

Än en gång måste jag skriva av mig om en del störande saker jag stöter på i min vardag. Jag endast ser, hör, eller upplever dessa saker själv och det är så störande!

Som ni alla vid det här laget borde veta eller fatta så tränar jag för att gå ner i vikt. Detta betyder även att jag har ändrat min kost. Jag ska nu ta upp vissa extremt störande saker som händer pga detta i min vardag. Detta är inte menat till någon eller några speciella alls. Det är generellt. Ta inte åt dig om detta inte angår dig! Detta är inte menat att såra eller få någon att må dåligt, jag vill bara informera.

Att ta det stora beslutet att ändra sina matvanor är banne mig inte lätt. Det kräver mycket vilja och hårt arbete att bryta dåliga vanor. När man nu har lyckats med detta då, så finns det alltid små saker som är så extremt tuffa att höra. T.ex när folk säger "Varför äter du inte det där för?", "Asså, det där är nyttigt vet du, så varför äter du det inte?", "Det här innehåller inte så många kalorier så varför äter du inte det här?", "Varför äter du så lite?".

Detta är folket som VET att man äter annorlunda och ständigt tror sig veta allt. Det är okej att vara nyfiken. Men när det går över gränsen och någon är för på, så är det inte kul. Jag har mina egna rutiner, vanor och saker jag äter. Jag VILL helt enkelt inte äta den "andra maten". Jag bryr mig inte om vad du säger, om den så innehåller 0 "kalorier". Jag räknar inte kalorier när det kommer till mat. Jag äter det jag vet är nyttigt och det jag mår bra av. Så snälla, när man har ändrat sina vanor är man väldigt känslig när det kommer till det ämnet. Lägg er inte i och var inte för "på". Var gärna nyfiken och ställ frågor, men kom inte och säg till mig vad jag ska eller inte ska äta. För det är min, och bara min kropp! :)

Sen finns det även en grupp som jag stör mig på så otroligt mycket. Det är dessa underbara människor som säger "Vafan, ät vad du vill, du lever bara en gång!", "Varför ska man träna?", "Varför tränar du så mycket, snälla nån asså...". Detta är oftast den grupp individer som ALDRIG har behövt lagt en enda tanke på vad dom stoppar i sig eller gör för dom har "turen" att det inte visar sig på deras kroppar. Men vi andra då, vi som sedan bardomen har varit större än alla andra pga dåliga vanor och nu vill ändra på detta. Vi behöver tänka på kosten, träning och vara fokuserade 24/7. Låt oss göra vad vi vill! Sluta säga till oss att äta den där kakan för att "YOLO vettu!". Det går inte för oss. Det är svårt som fan för oss redan och det ni säger låter kanske positivt i era öron men för oss är det bara jobbigt att höra samtidigt som vi sitter och ser eran redan perfekta kropp.

Som sagt skrev jag detta för att informera, inte kritisera. Om ni har frågor, prata gärna med mig eller skriv en kommentar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv