torsdag 21 februari 2013

Rädd

Jag är så himla trött på att inte kunna träna. Skulle träna idag och råkade nämna det i skolan i onsdags, jisses vad mina vänner var på mig. Dom tycker att jag måste vänta på att bli helt frisk innan jag kan träna igen. Jag antar att dom har rätt, jag vill bara inte höra sanningen ibland haha. Får verkligen sånn ångest, känns som jag ska gå upp alla kilon igen. Är typ freaked out för att jag ska faila och bli så igen, ni anar inte asså.

Det är så mycket mer än det ytliga. Visst, jag tycker inte om min kropp just nu även fast den ser mycket bättre ut. Men för ett tag sen mådde jag så sjukt dåligt mentalt. Allt var dåligt verkligen, även fast jag inte riktigt visade det. Kom hem på kvällarna och gick direkt upp och la mig i sängen. Hatade mig själv, hatade skolan, hatade världen. Allt var fel just då och jag är inte riktigt säker varför jag kände så. Det var så mycket nytt tror jag.

Jag är alltså ganska rädd för att allt ska bli så där dåligt igen. Visst, för vissa andra är det kanske inte en sånn "big deal" att inte träna på 2 veckor. Men det är det för mig nu, det har blivit så mycket mer. Jag har dock blivit så mycket starkare att jag vet att jag kommer fortsätta med träningen och sånt what so ever. Men den lilla oroliga delen inom mig kommer nog alltid finnas kvar. Rädslan att falla tillbaka i gamla vanor.

Älskar den här låten alltså, helt magisk: Macklemore & Ryan Lewis – Starting Over - feat. Ben Bridwell of Band of Horses




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv