måndag 29 oktober 2012

Vikt(igt) inlägg!

Tjosan!
Idag mår mitt huvud bättre iallafall. Är fortfarande helt öm i hela kroppen men ska ändå ut och springa i regnet nu. Vill ut och rensa huvudet lite och jag har inte tränat på 3 dagar nu så idag är ett måste! Egentligen vill jag inte skriva allt här på bloggen för folk tror då säkert att jag bara skryter och så. Men ni alla vet att jag tränar mycket och äter rätt, ganska uppenbart att jag har ett mål. Jag har flera mål under den här "resan" och den här veckan har jag nått ett ganska stort ett, jag har gått ner 10 kg! :)

Så med detta vill jag säga att det går. Det går verkligen. Det är inte omöjligt, man måste bara vara dedikerad. Detta är något som har tagit mig 16 år ungefär. Jag har alltid haft problem med min vikt (det har jag fortfarande), vet inte hur många ggr jag har försökt att gå ner i vikt, enda sen jag visste att man kunde det i princip haha. Problemet har alltid varit att jag helt enkelt inte varit mogen nog. När man är 10 år har man inte samma tankesätt som jag har nu. Vissa klarar det, men inte många. Så mitt tips för er som vill försöka gå ner i vikt: vänta inte för länge, gör det när du är hyffsat ung. Men skynda inte på det heller. Din hjärna kommer banne mig "berätta" när det är dags. Du kommer själv nå en punkt när du känner att det är dags och då kommer du inte ge upp, vad du än stöter på för problem under vägen.

Jag har själv dagar när jag verkligen hatar mig själv, min kropp, min personlighet, allt. Jag har dagar på gymmet när jag bara vill gråta för att jag ser alla andra som ser så mycket bättre ut och varje gång jag ser mig själv ser jag bara failure. Men sen finns det de dagar då man ser resultat, dom dagarna när man längtar efter gymmet, de dagarna när man klarar av att springa längre och snabbare utan att bli trött och de gångerna då man står på vågen och ser resultat.

Jag fuskar ibland. Jag käkar "dåliga" saker ibland. Men om man äter rätt 95% av tiden och tränar 4/5 ggr i veckan så är det okej. Efter ett tag vill man inte ha det ändå. Jag har nått en viktig punkt där jag kan kontrollera mig själv och det är nyckeln till framgång.

Jag kände verkligen för att skriva detta. Alla är verkligen värda att må bra. Men snälla, för din egen skull, försök inte gå ner i vikt bara för att någon säger till dig att göra det, för att du inte passade in i ett par jeans eller för att du skäms. Du ska aldrig skämmas för hur du ser ut och i slut ändan kommer du bara skada dig själv om du inte är redo för det. För vissa är det lättare än andra men jag lovar dig, just dig, att du kommer klara av det. Men du måste vara redo att ge allt och den tidpunkten kommer komma, trust me! För din egen skull, dont stress it!

Jag är så målinriktad just nu och jag älskar det. Jag litar på mig själv att ta de rätta besluten. Äter jag dåligt vet jag att jag måste träna. Är jag stressad vet jag att jag måste träna för att må bra. Jag vet vad jag ska äta för att må bra/må dåligt. Man lär känna sig själv! :)

Nej, nu ska jag ut och springa i regnet och frysa ihjäl, awsuum! :D



2 kommentarer:

Bloggarkiv