onsdag 10 juli 2013

Åskaaaa

Gick och la mig hyffsat tidigt igår faktiskt men vaknade av världens smäll runt 2. Jag brukar inte ens vakna utav åska så jag visste att det var damn close den här gången. Öppnade fönstret och stod och kollade ett bra tag. Hade även glömt min laddare nere så jag gick ner för att hämta den och kollade om pappa var vaken. Var ganska coolt när man inte ens hann räkna till 2 efter en blixt innan det dundrade som inni helvete.

När det hade lugnat ner sig (or so I thought), så gick jag upp igen och gick på toa innan jag skulle lägga mig. Påväg till mitt rum så lyser hela världen upp samtidigt som det smäller något så otroligt högt, man visste verkligen att det hade slagit ner någonstans. Jag stod bara här uppe i hallen, lutandes mot en vägg och gapade i några sekunder innan sprang jag ner till pappa igen hahaha.

Kom in på hans rum och kände hur det luktade bränt. Sen blixtrade det till igen och det slog gnistor i rummet där jag stod, skrek som en liten tjej. Har aldrig varit med om att det slagit ner i huset eller varit så nära, var riktigt coolt! Sen gick jag upp och la mig igen och låg och räknade efter varje blixt, gud vad det höll på asså.

Imorse var det skönt att vakna och veta att det var över även om åska fascinerar mig något så otroligt. Det är så himla fint! Har käkat frukost och nu ska jag göra mig i ordning för att jobba. Efter idag är jag ledig 4 dagar, skönt!

Brukade lägga upp cam-bilder i bloggen hela tiden ju. Kanske dags att börja igen med crappy kvalité och lame collage haha!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv