måndag 8 juli 2013

Mera mat

God kväll kära bloggläsare. Idag har jag haft en bra dag. Faktiskt.

Jag har inte gjort någonting spännande alls, jag har faktiskt pluggat. Har i princip pluggat, ätit mat, varit inne på Tumblr och tränat. Det var bra ändå liksom, skönt att vara ledig antar jag! Som träning så cyklade jag ner till skolan (5 km) och sprang ett spår i skogen som finns där. Var inte så jättelångt och det gick ganska snabbt, men det var flera uppförsbackar som totalköttade sönder mina vader och jag blev sååå trött. Det var annorlunda att springa på stigar och så mycket roligare! :D Var sen även tvungen att cykla hem igen (obviously) varav det mesta är uppförsbacke, kändes gött i benen i alla fall.

Käkade värsta måltiden när jag kom hem typ. Provade att göra en "recovery shake" som bestod utan 1 banan, kakao, kaffe och kvarg (man skulle ha grekisk yoghurt, men det har jag inte), jag blandade även i lite mandelmjölk (som förresten är ganska gott tycker jag). Blev väl okej, ingenting fabulous i alla fall haha. Sen gjorde jag äggröra (två ägg, lite mjöl + salt och peppar) med en skinkbit i och en ostskiva och käkade även ett äpple med jordnötssmör. Ja, jag är fortfarande mätt. Jag har ju faktiskt byggt upp en ganska snabb ämnesomsättning nu, så jag äter drygt var tredje timme. Det gjorde jag ju inte de senaste månaderna, men nu, efter tre dagar av "normala" portioner, så har jag blivit hungrig igen, score! Känns awesome faktiskt! :D

Kanske lite svårt för vissa att förstå varför jag är glad över att vara hungrig och behöva äta var tredje timme när jag vill gå ner i vikt, men det är så det "ska" vara när man tränar drygt en timme varje dag. Målet är att hålla igång ens ämnesomsättning hela tiden (genom mat och träning) så att man bränner maximalt genom hela dagen (y) Nu hoppas jag bara att det förhoppningsvis syns på vågen om några veckor också...

En typisk "jag" middag. 1 lax, 1 hel paprika (jag älskar paprika), 1 morot och några delade körsbärstomater + kvarg.

Efter dagens träning. Tyckte jag såg ganska fabulous ut. Jag svär, mitt humör är på topp idag verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv