måndag 8 juli 2013

Måsten och vill

God morgon!
Så typiskt. Den dagen jag faktiskt har chansen att sova riktigt länge så blir jag väckt av ett JAS-plan vid halv tio och var utvilad nog att inte kunna somna om.

Startade med en god frukost i alla fall. Ska försöka plugga ganska mycket idag. Har mycket som jag måste göra och sen även saker som jag vill göra. Det jag måste göra under sommaren är att läsa en bok för engelskan och skriva min svenska uppsats (där jag också måste läsa en bok först). När jag säger "läsa en bok" menar jag såklart att analysera the shit out of every sida i boken typ, det är vad man gör på IB, analyserar allt. Det jag vill göra är lite mer: repetera fysik, kemi och matte kursen. Det är ganska mycket men jag känner att jag måste ta tag i det för jag vill verkligen klara mina prov till våren och just nu känner jag att jag ligger efter ganska mycket. Har gjort för lite under tvåan samt varit för trött på vissa lektioner för att orka hänga med ordentligt.

Men asså, det här året har jag haft en annan stor grej att göra och det är att ta hand om min hälsa. Jag tränade nästan varenda kväll vilket kunde vara sjukt utmattande när man gått i skolan 8.30 till 17.10 vissa dagar. Det är dock ingen ursäkt, jag är sjukt lat när det kommer till skolarbete. I still managed though! Nu är jag även skyldig mig själv chansen att göra så bra ifrån mig i skolan som möjligt. Fokus.


Liten men mättande frukost! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv