tisdag 9 juli 2013

Lets get down to business

Skulle gå upp vid nio idag, hade ställt alarm och allting. Slutade med att jag snoozade i 50 min, somnade om och vaknade 12.15 (jag börjar jobba vid ett). Blev lite stressigt sådär men jag hann. Good job E!

Efter jobbet cyklade jag hem, käkade mat, satte mig vid datorn och klurade ut hur jag ska träna resten av sommarlovet. Tycker det är ganska tråkigt att inte ha Friskis till hands med alla pass + gymmet, så därför försöker jag hitta på saker att göra här hemma istället. Först tänkte jag springa varje dag i en månad så jag började med det. Jag har dock kommit bort från löpningen lite grann så jag märkte snabbt att det inte skulle hålla i en månad.

Jag funderade på Insanity (eftersom jag nu hittat gratis videor), 30 day shred, andra program, att bara springa ändå osv osv. Bestämde mig i slutändan i alla fall för att börja med nivå 2 på 30 Day Shred. Egentligen så ska man nog göra alla tre nivåer direkt efter varandra men jag har ju redan klarat av nivå 1 några månader sen och jag är för lat för att göra det igen och det var inte jättetufft precis + att det är drygt nog att göra samma nivå 10 dagar i rad. Redan efter nivå ett såg jag faktiskt resultat (detta var under en period där jag gick ner knappt någonting men såg bra resultat i alla fall). Nivå 2 är däremot typ exakt vad jag behöver nu, perfekt för min fitness nivå just nu. Det är jättejobbigt men inte omöjligt! :D Hoppas på att se finfina resultat eftersom jag nu ska göra det 9 dagar till haha. Funderar även på att lägga till extra cardio några dagar, får se hur jag gör. :)

Nu blir det en proteinshake, dusch och sen kvällsmat!

Ni vet sånna som tränar och knappt svettas någonting? Sånn är inte jag, jag ser ut som en dränkt katt efter mina träningspass. Känner mig alltid badass as hell!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv