lördag 26 januari 2013

Nej, jag bantar inte

Det värsta jag vet är när folk nämner ordet "diet" när dom pratar med mig om mina "vanor". Jag följer ingen diet, det finns inga regler för mig om vad jag får eller inte får äta, jag väljer det helt själv. Det är ingen diet, jag bantar inte, det är en livsstil. Att äta nyttigt varje dag och träna 6 dagar i veckan är inte konstigt, det är nyttigt och bra för kroppen. Att äta jordnötssmör är inte heller onyttigt, det innehåller mest protein som är bra för muskelbyggnad. Att inte äta snabbmat är inte konstigt, jag vill inte ha en massa olja och bullshit i min kropp. Att inte äta socker är inte heller konstigt eller dåligt, våra kroppar klarar sig utmärkt utan socker. Det är mina val för min kropp.

Nu efter nyår är det så himla mycket reklam om viktprogram och bantnings tips. Det är sjukt och jag vill ge alla som tror på detta en stor jäkla bitchslap. Om ni vill ha förändring, så måste ni vara villiga att förändra er själva och erat sätt att leva. Det finns inga "quick-fixes" som funkar bra. Ät nyttigt, träna mycket, ha tålamod och ni kommer se resultat. Jag lovar er. Jag har inte gått ner 15,5 kg (yey, 0.5 mer denna vecka) bara genom att sitta i en soffa och kolla på The Biggest Loser och önska att jag gick ner i vikt samtidigt som jag äter choklad.

Jag tränade lite i somras och gick ner de första 3 kg då. Resten har jag gått ner sen september, då jag började 2:an. Det tar tid. Jag har worked by BUTT OFF i gymmet under veckodagarna och sen tränat hemma också. Jag har ätit nyttigt hemma och i skolan. Ätit onyttiga saker med måtta, då och då är okej, bara inte i stora mängder och ofta. Jag har alltså tränat 5-6 dagar i veckan och ätit nyttigt i princip hela tiden för att få dessa resultat. Jag är ingen mirakel människa, alla kan göra detta. Ni kan bara inte tro att det kommer ta en dag, vecka, månad eller ens ett år. Detta kommer ta hela livet.

Det som jag gör ses som annorlunda och "starkt gjort" när allt jag gör är att äntligen ta hand om min kropp. Sjukt va? Hur blinda vi alla har blivit till vad som egentligen är "rätt" och "fel". Nu är det rätt att svälta sig själv för att få en "snygg" kropp istället för att göra det hälsosamt genom bra mat och träning. Det ska gå snabbt. Im not here for that bullshit asså och om ni letar för enkla vägar för viktminskning så är inte jag rätt person att kontakta. Jag bryr mig inte om om jag inte har en "beach body" denna sommar, det kommer komma fler somrar i mitt liv. Jag bryr mig inte om jag inte når alla mina mål i år, jag har så mycket tid. Jag måste bara kämpa på och lita på mig själv.

Jag har en lång väg kvar. Mycket fett som ska bort och mycket muskler som ska byggas haha. Jag är inte orolig att det inte kommer gå. Vissa dagar kommer det vara lätt och vissa svårt. Jag kommer göra fel, men alltid fortsätta. Jag kommer aldrig vara "färdig" med detta.





2 kommentarer:

  1. You go girl!
    Samma shit här, alltid dessa frågor kring hur och vad man äter....
    Vegetarianerna, undrar om de känner likadant?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du! Ja förmodligen haha! bara att äta nyttigt liksom ;)

      Radera

Bloggarkiv