måndag 21 januari 2013

Språk

Hejsan allihopa! 
Min måndag har varit bra även om det var lite jobbigt i skolan, var så himla trött. När jag kom hem trodde jag verkligen att jag skulle däcka på sängen för jag var helt utsliten, vet inte vad det var. Men jag fick i mig mat och en massa te, så nu är det lite bättre i alla fall!

Är himla glad att jag tränade i morse för känner jag mig själv rätt hade jag tvingat mig själv att gå ikväll och då hade jag varit så stressad med skolarbete. Skrev nyss en liten tyska uppsats, bara på drygt en sida, men när man inte är så bra på ett språk så är det himla svårt. Tog kanske 1½ timme haha och då var jag inte ens noga med grammatiken osv. Orkar verkligen inte lägga ner mig på ett ämne som vi har en gång i veckan. Språk är frivilligt och i år är sista året vi IB elever kan läsa språk Eftersom jag ändå har det ganska lätt med språk så valde jag att läsa det, bara för att få ett extra halvt merit poäng. Jag vet att jag skulle ångra mig så himla mycket om några år om jag verkligen inte orkade sitta igenom några tyska lektioner och sen göra ett nationellt prov när jag var 16 liksom. Därför har jag nu kämpat mig igenom en skrivuppgift haha.

Nu ska jag käka lite kvällsmat, dricka mer te och  begrava mig i min matte bok ett tag. Woohoo!
Tagga värsta dagen på hela veckan imorgon...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv