lördag 19 januari 2013

Tillbaka i skolan

Hejsan!
Det är löööördag och jag mår superbra! Jag är sjuk, jag har ont i magen, det är så kallt och jag har en massa skolarbete. Men jag är på så bra humör och egentligen vet jag inte ens varför. Bra va? :D
Det är underbart att ha tillbaka min dator igen. Våra datorer har ju "beatsaudio" så ljudet är fantastiskt haha. Har högsta volym hela tiden när jag lyssnar på musik! :)

Idag ska jag plugga hela dagen i princip. Har psykologi, fysik, matte, engelska och tyska att göra tills på måndag, så jag har fullt upp denna helg! :) Annars känns det jättebra att vara tillbaka i skolan faktiskt. Vet inte vad det är men jag tror mina klasskamrater och mina lärare har saknat mig. Så många har gett mig komplimanger och positiva kommentarer den här veckan, har blivit så glad! Ska bli bättre på att ge komplimanger själv, det kan verkligen göra ens dag så mycket bättre om någon säger något positivt. :)

Den här veckan har vi även valt vilket ämne vi ska skriva våran Extended Essay i (en stor uppsats som alla i IB skriver). Först valde jag engelska som första och psykologi som andra val. Men jag har ändrat mig så jag ska nog skriva i psykologi. Känns att det går väldigt bra för mig i engelska och jag har fått så mycket positiv respons från min lärare vilket känns jättekul för jag går ändå den svåraste engelska kursen. Så därför tänkte jag först skriva i engelska men sen tänkte jag vad som skulle intressera mig mest: att analysera typ en gammal bok i engelska eller att skriva om t.ex stress och hur det påverkar piloter?
Yepp, psykologin lockade mest. Så jag pratade med min lärare och hon tyckte att jag skulle skriva i psykologi. Tror det kommer hjälpa mig med ämnet väldigt mycket samt vara en ganska stor utmaning. Im up for a challenge (som om inte sjävla IB programmet är en challenge nog liksom haha). Och erkänn att det är mycket coolare att kunna säga att man skrev en awesome EE i psykologi än engelska?



Kolla på det här!!! Tror jag tappade 15 kg i ansiktet? Lol jk, men seriöst, vilken stor skillnad på min ansiktsform. Blev helt chockad när jag såg de gamla bilderna på den här datorn.
Kommer aldrig säga att jag var ful när jag var större, för det var jag inte. Men jag gillar det nya jag och vad jag gör för mig själv nu. Jag är gladare nu och det tror jag folk runt omkring mig märker! :)
Dock vill jag gärna vara brun igen haha...bilden är tagen i slutet på augusti.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv