måndag 7 januari 2013

Sjuk och stolt

Hade hoppats på att fokusera på skolarbete idag och vara frisk nog att kunna träna igen. Jo tjena. Istället låg jag halv vaken ett bra tag inatt i nästan ren panik, det var waaay för varmt, täcket kvävde mig, det var hur obekvämt som helst, jag hade en konstig smärta i öronen och hur jag än låg kändes det som om huvudet skulle sprängas. Efter ett tag fick jag nog och efter att ha konstaterat att det var 6 på morgonen så pallrade jag mig ner till köket och slängde i mig en Ipren. Låg sen död i sängen och väntade tills smärtan i örat faktiskt gick bort lite grann och sen bad jag till större makter att låta mig somna om och vakna och må bättre.

Lite bättre mår jag nu än inatt, men mitt högra öra är väldigt konstig och min hals är så himla svullen och öm, huvudet är jättemosigt och jag är väldigt yr. Jag har legat i en soffa framför våran TV hela dagen. Hela dagen. Förutom när jag fixade frukost och senare en mugg kaffe. Men då fick jag se till att sätta mig upp i soffan och vänta tills mitt huvud inte snurrade runt och att det inte var svart framför ögonen, inte förens då kunde jag resa mig upp. Jag orkar seriöst inte göra mycket mer fysiskt, det är sorgligt.

Så bra mår jag. Låter nog lite värre än vad det egentligen är. Jag kan i alla fall äta och dricka normalt vilket leder till en annan positiv sak, jag har då aldrig varit så stolt över mig själv när det kommer till att äta nyttigt. Jag trodde verkligen det skulle vara svårt att komma tillbaka till mina vanliga rutiner och matvanor efter att ha fuskat under julen/nyår. Men nej. Det har faktiskt varit lättare än någonsin till och med. Jag har varit jätteduktig faktiskt! Även nu när jag har varit sjuk (och ensam hemma) har jag inte känt något större behov eller sug efter någonting sött eller onyttigt i allmänhet, så som jag kunde få förr i alla fall. Jag har till och med börjat dricka kaffe och te helt utan socker. Är riktigt stolt över mig själv och även lite förvånad. Men det gäller att äta nyttigt nu, speciellt eftersom jag inte kan träna, är ganska depp över det. Men när jag blir frisk igen kommer jag ge 110%!

Nu ska jag läsa lite innan jag tar en ipren och sen försöker få lite sömn. Blir nog ännu en vilodag imorgon så får vi se om jag orkar åka in till stan och skolan på onsdag. Men så som det känns nu, så har jag inga stora förhoppningar om att vara tillbaka frisk och pigg snart.



1 kommentar:

Bloggarkiv